Viral kampanii społecznej

Viral kampanii społecznej

Post Rating

Reklama wirusowa to jedna z najbardziej efektywnych form marketingu. Podstawą dobrej kampanii wirusowej jest pomysł – zdecydowaną zaletą zaś możliwość budowania wizerunku oraz świadomości marki przy stosunkowo niewysokich kosztach własnych. W przypadku virali, informacja przesyłana jest kanałami nieoficjalnymi – podstawowe założenie jest takie, aby internauci dzielili się reklamą między sobą (najlepiej nie wiedząc nawet, że jest to reklama). Aby było to jednak możliwe, należy zapewnić naszej treści formę na tyle atrakcyjną, aby znaleźli się chętni do jej dobrowolnego przesyłania dalej.

W ostatnim czasie virale stają się coraz bardziej popularnym narzędziem marketingowym, a ich efektywność i niskie koszty powodują, że coraz więcej firm sięga po takie właśnie metody promocji. Na pewno pamiętacie interaktywne virale Intela i szwedzkiego abonamentu telewizyjnego – naszym zdaniem są to jedne z najciekawszych przykładów.

Poniżej prezentujemy naszym zdaniem najciekawszą społeczną reklamę wirusową roku 2009:

Projekt wi wykonanie: Agencja Plane Stupid – Polar Bears

Jeden samolot pasażerski w trasie z Europy do Ameryki zużywa tle paliwa ile przeciętny kierowca w ciągu 50 lat. Jak katastrofalne skutki ma to dla naszego środowiska nie trudno sobie wyobrazić. Spot poniżej budzi skrajne emocje, jest krwawy i brutalny, ale może to jest właśnie sposób na uświadomienie społeczeństwa o zagrożeniu dla naszej planety. Naszym zdaniem doskonały przykład kampanii społecznej.

Video

Dodaj komentarz

Jeden komentarz do “Viral kampanii społecznej”

  1. MADmoiselle pisze:

    ale brutalny ten spot – trochę chyba przesadzony

Dodaj komentarz