Ambient w policyjnej kampani społecznej

Ambient w policyjnej kampani społecznej

Post Rating

Kampanie społecznne mają dwa podstawowe zadania. Po pierwsze dawać do myślenia, a po drugie pozostać potencjalnym odbiorcom w pamięci. Coraz więcej tego typu akcji prowadzą komendy policji drogowej. Najczęściej pozwalają sobie na epatowanie brutalnymi zdjęciami powypadkowymi, co jest skuteczne i mocno sugetywne. Amerykańska policja z Elm Grove zastosowała jednak ciekawy ambient. Przy drogach z ograniczeniami prędkości postawiono billboardy z wyświetlaczami ledowymi oraz miernikami prędkości, będącymi częścią przemyślanych tekstów na owych billboardach.  Głównym hasłem kampani było hasło “Slower is better” (Wolniej jest lepiej). Pod tą maksymę przygotowane były teksty na bilboardach w taki sposób aby w połączeniu z liczbą na wyświetlaczu (pochodzącą z pomiaru prędkości), tworzyć dające do myślenia zdanie. Np. im większa prędkość na wyświetlaczu tym więcej dni w szpitalu, tym większe koszty rachunków powypadkowych albo po prostu większe prawdopodobieństwo wypadku. Forma reklam wydaje się bardzo pomysłowa, a sama kampania dość mocno sugestywna i miejmy nadzieje skuteczna.

Wybrane zdjęcia z opisywanej akcji ambientowej można zobaczyć poniżej:

[nggallery id=7]

Pomysł i realizacja – agencja Cramer-Krasselt z Milwaukee.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz